دیني لیکنې

که یوتن دقومیت یاشرم له امله مجاهدينوته پیسي ورکوي ؟

الاستفتاء : که یوتن وایې چې دقومیت یادشرم  له امله دغه روپۍ  درکوم  کنه وي دجهاد په نیت یې نه  درکوم  نومجاهد ته له دغه تن څخه  دغه مال اخستل روادي اوکنه ؟ ملاحبیب الله .

الجواب حامدا ومصلیا وبعد: څرنګه چې په اوس وقت کې جهاد بالنفس فرض دی همداراز جهاد بالمال هم فرض دی  اوچې جهادبالمال وي اوخلګ دغه فریضه نه اداکوي یاددي فریضي داداکولو په مقابل کې خپل مال په نورو نفلي عباداتوکې مصرفوي  نوداداسی ده لکه یوتن چې فرض لمونځ نه کوي او نفل لمونځ کوي ، یالکه یوتن چې درمضان المبارک روژه خوري اودشوال شپږروژي یانوري نفلي روژي نیسې  ،

په هرصورت څرنګه چې دغه تن تارک دفرضو ده نوځکه یې عذاب هم سخت ده اوایمان یې کمزوری دی  . نولمړی باید ددغه تن عقیده دمسلمان  جوړه شې اوبیا دجهاد بالمال فریضه ورته وښودل  شې اوله  هغه وروسته که  دجهاد لپاره مال ورکړي نوډیرښه دی .

اوکه مجاهدینو دومره وقت پیدانه کړ چې ددغه تن اصلاح وکړي  اوداسې مال ته یې احتیاج هم درلود نوبیایې دداسې خلګو څخه ددوئ مال   اخستلی شې ځکه رسول الله صلی الله علیه وسلم دمنافقانو مالونه اخستل اوپه جهادکې به يې مصرفول  که څه هم هغوئ دغه مالونه  دشرم یاویري له امله ورکول .

یوه بله خبره داهم ده چې له جهادڅخه داډول منکرینو ته څه تعزیر هم ورکولی شې البته دامیر یاقاضي په اجازه .

……………………………………………………………………………..

فی السیر الکبیر ۱/۲۷ أن الصرف إلی فقراء المجاهدین أولی من الصرف إلی غیرهم لان فيه  معنی الصدقة والجهادوإیصال منفعّة ذلک إلی جمیع المسلمین بدفع أذی المشرکین عنهم بقوته  وفيه   أن ترک الجهادوترک إعانة المجاهدوالخیانة للمجاهدفی أهله   لاتجتمع  إلافی منافق اه

الاطعام للمجاهدین فرض عین ایضا کماثبتت بالاحادیث الصحیحّة  من سوال المجاهدین عمن یمر المجاهدین عليهم ’  البشری ص ۱۷۹

وفي ردالمحتار ۳۲۴۳ [ تنبيه ] من قدر على الجهاد بنفسه وماله لزمه ولا ينبغي له أخذ الجعل ، ومن عجز عن الخروج وله مال ينبغي أن يبعث غيره عنه بماله  .

وفي الهندیة ۲۱۹۲ کتاب السیر الباب الاول    : و ان لم  تکن لهم  قوة القتال  بان  لم تکن  فې  بیت المال مال  فلا بأس  بأن  یحکم الامام  علي ارباب  الاموال  بقدر مایقوي به الذین یخرجون للجهاد . )

والله تعالی اعلم

%d bloggers like this: